goedemorgen Bamako! - Reisverslag uit Djikoroni, Mali van Leonard Dijk - WaarBenJij.nu goedemorgen Bamako! - Reisverslag uit Djikoroni, Mali van Leonard Dijk - WaarBenJij.nu

goedemorgen Bamako!

Blijf op de hoogte en volg Leonard

04 September 2014 | Mali, Djikoroni

Zo, ik heb lekker geslapen. Eindelijk, want voor half 5 vanochtend lukte het niet zo. En om 5 uur begon er iemand door een luidspreker vanaf een toren op te roepen tot gebed. Ik heb gebeden of hij snel kon zwijgen zodat ik kan slapen. Mn oordoppen ingedaan en heerlijk geslapen.
Maar eerst mn reis.
Dat ging prima; nadat Andrea mij in gezelschap van Julia en Ruben afgezet hadden bij de wegzwaai-poortjes van Schiphol stapte ik aan boord van TAP Portugal om naar Lissabon te vliegen. We begonnen met bijna een half uur vertraging maar dat haalde we vervolgens weer in omdat 'de aarde draaid' volgens een mevrouw naast me. 'Toch fijn dat de aarde tegengesteld gaat draaien als ik vertraging heb' dacht ik;)
Even heel snel overstappen op Lissabon op mn vlicht naar Bamako. Je zag gelijk al een heel ander publiek. Er zat zelfs een hoge Islamitische geestelijke voor me met zn hele gevolg aan stoere toegewijde mannen. Ik had ze al gezien voordat ik instapte want ze claimde een half uur lang de sanitaire ruimte van de vertrekhal omdat ze zich collectief moesten reinigen voordat ze hun gebeden gingen doen. Er werd een mooi kleedje over de stoel van deze hoge man gedrapeerd voordat hij mocht zitten. Ook bleef de hele nacht zijn licht aan boven zijn hoofd en als hij naar de wc gong dan waren er 3 man bezig om hem van zijn kleding te verlossen omdat hij anders niet in het toiletje paste. Erg vermakelijk om te zien.
Slapen ging niet erg en zeker aan het eind hobbelde het nogal dus deed geen oog dicht.
Eenmaal aangekomen door een eindeloze mallemolen van stempels, vingerafdrukken, paspoort en vaccinatieboekjescontrole, temperatuurmeting, vragenlijsten invullen en dan eindelijk je tas kunnen pakken.
Geweldig om dan eenmaal buiten het breed lachende gezicht van Anco te zien die al een paar uur zich had zitten vermaken tijdens het wachten op mij.
Lekker warm hier ook. Beetje vochtig, dat wel. En een veel aparte geuren. Dat is altijd wel grappig; waar je ook komt, ieder land heeft zn eigen luchtjes.
Een klein half uurtje naar de compound gereden en gauw gaan slapen. Het was gelukkig niet erg warm maar ik kon niet gelijk slapen. Ben benieuwd wat de dag gaat brengen. Buiten is het al behoorlijk druk en ik denk dat ze al een beetje op me zitten te wachten met eten (hoop ik;) wordt vervolgd.

  • 04 September 2014 - 15:01

    Maartje:

    dat vliegtuig voer ziet er verdacht uit, is het vega vlees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonard

Ik heb een timmerbedrijf en bouw momenteel in hoofdzaak winkels. getrouwd met Andrea en heb 2 lieve kindertjes: Julia van 10 jaar en Ruben van 6.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 684
Totaal aantal bezoekers 11913

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 22 September 2014

Voor Cama naar West-Afrika

Landen bezocht: